Friday 8 December 2017

Catatan 7 Disember 2017

Oh lamanya blogku ini bersawang.

Bila belek balik posting lama macam dah nak dekat setahun. Banyak yang boleh muhasabah kot kan. Sebelum mula buat azam (lagi) baru tahun depan, baiklah kita pandang 'side mirror' kita sat. Throwback apa yang dah jadi, apa yang dah buat, apa yang belum, apa yang betul dan apa yang kurang. 

Kalau ada Dream/ Vision Board lagi baguih. Cuba tick tengok apa yang dah dapat dalam senarai tu. Alhamdulillah kalau dah dapat, kalau belum kena bring forward ke tahun depanlah. Kena letak atau tukar strategi la sikit kot macam mana nak capai tu. Mungkin ada ilmu dan pelaksanaan yang belum cukup dan perlu top up supaya prestasi kita bertambah gempak lagi dan lagi .

Bercakap pasal prestasi, baru je beberapa hari lepas tengok markah prestasi tanpa sengaja. Hajat nak minta cuti je, tertengok pula markah. Alhamdulillah tahun ini ada penambahan dari tahun lepas. Syukur. Pun begitu rasa banyak je lagi potensi diri yang masih belum guna sepenuhnya. Banyak lagi benda yang takut2 nak sahut cabaran. Nak kendalikan klien pun banyak lagi yang perlu belajar. Harapnya tahun dapat atasi banyak aspek lagi. Banyak dan banyak lagi kena belajar.

Tu dari aspek kerja di pejabat. Yang kat rumah lebih excited nak cerita. 

No comments:

Post a Comment