Friday 7 October 2016

Seminar Say It Right oleh Umi Rosmaria


Seminar Say It Right memang ohsem😍😘
Ia ada tools yang sangat baik diperlukan oleh ibubapa generasi baru,
yang mahu berubah dari paradigma lama ke paradigma baru.
*didiklah anakmu mengikut zamannya.
Saya amat suggest untuk semua ibubapa sahabat saya sekalian untuk bersama sertai mana-mana kursus Umi Ros.
dan belajar tools dalam NLP Parenting ini, ok.
Sebab saya dapati skrip dalam buku Umi Ros ni, memang common mistake situasi yang dialami, dan cara gaya response 'lama', maaf saya katakan cara response negatif seperti membebel, menuduh, memgecam, mengkritik dsb,

Top Up segala ilmu dari kursus yang lain,
ia jadi mudah bila banyak tools diketahui, pilihlah mana yang sesuai dengan diri dan situasi kita.
No harm to try new way,
remember
the response you get from your child is the meaning of your message😂😂😂
katakan anak masih tidak bergerak pabila sahabat meminta dia buat sesuatu,
bermaksud samada mesej kita tak clear (otak manusia perlu mesej jelas, baru tingkahlaku ke arah mesej itu),
mesej kita berbentuk emosi negatif, maka replynya memang negatif la kan.
Belajar dan top up lagi.
izinkan saya share lagi, 6 teknik dalam NLP ini di post seterusnya ya.
Dari Nota Refleksi,
fb - Maznah Ibrahim


1 comment:

  1. Salam puan...boleh tahu mna saya boleh dptkn buku tersebut?

    ReplyDelete