Thursday 22 December 2016

12/12 - 20/12

Alhamdulillah. Selamat musafir dalam cuti akhir tahun. Setiap yang dirancang sudah tertunai dan yang penting semuanya dipermudahkan Allah.

Bermula dengan berjalan2 di KL kemudian pulang ke rumah mertua di Terengganu. Tiada apa yang lebih membahagiakan melainkan melihat anak2 setiap ahli keluarga tersenyum gembira. Walaupun percutian agak ala2 budget tetapi seronok. Paling best bila dapat memancing buku2 idaman di PTS Bookcafe dengan harga yang sangat murah. Terus batalkan hasrat ke BBW...hehe. Selamat duit. Bagus juga berjalan dengan duit yang cukup2 ni. Tidaklah bernafsu membeli yang bukan2. Setiap sen dirancang penggunaannya. So tips untuk yang kaki shopping - BAWA DUIT CUKUP2! :-)

Di Terengganu, antara yang seronok dapat bawa anak2 dan anak2 buah ke Pusat Sains Terengganu. Mungkin tak sebanyak bahan pameran di Bukit Kiara tapi banyak juga yang berbeza. Paling best bila masuk dalam Globe 3D gelap gelita dan tiba2 terasa seperti di angkasa. Planet2 semua betul2 atas kepala. Wah terasa seperti angkasawan kejap. Mak lagi teruja dari anak..kot?! heh... Di kawasan Dinosour pun boleh tahan menarik juga, Walaupun kena bayar lagi sekali, tapi ok lah. Di mesin kuiz, bukan main la kami pakat mengulang jawab soalan sampai hampir semua jawapan. Rupanya dinosour kejar manusia hanya dalam filem Jurassic Park je, tak pernah hidup sezaman ...hmm baru tahu. Teruk kan...

Tu antara tempat2 yang best la..

Nanti nak sambung lagi ok.

No comments:

Post a Comment