Wednesday 17 January 2018

Catatan 12 - 17 Januari

Dah banyak hari rupanya tak update.

Itulah manusia. Susahnya nak istiqamah. Asyik nak ikut mood.

Bercakap pasal mood, Jumaat lepas mood ke laut.

Pagi itu di Bilik Kebal - tempat di mana semua dokumen Nikah, Cerai, Rujuk dan berkaitannya disimpan dari zaman 1900 lagi tak silap untuk seluruh Penang. Boleh bayang tak banyak mana? So memang penat menyusunnya semula. Kemain tebal buku2 jilid yang kompilasikan dokumen2 tu semua. Angkat 1 pun dah rasa nak tercabut pinggang.

Sampai la tengah hari, baru nak rehat, tak pasal2 pula kena marah.

Owh...sedih betul. Masa ni bila baca Quran rasa syahdu sangat. Randomly je bukak. Saat2 kita macam tu mesti ada je ayat Allah 'sedang nak pujuk kita'.

Antara yang terkesan masa tu, "dan di dalam syurga akan terdengar tiada lain melainkan kata2 yang baik je." (al-Waqi'ah) MasyaAllah. Jadi apa la nak dirunsingkan sangat dengan kata2 manusia yang serba lemah ni. Macamlah kita sempurna sangat kan. Seperti yang abang Raja selalu ulang2 dalam buku Jom Jadi Orang Baik2nya...Maafkanlah Dia.

Malamnya Allah 'pujuk' saya lagi melalui suami yang lately keep on ajak pi dengaq ceramah kat masjid. Penat tu penat tapi gagah pi jugakla. MasyaAllah, hati cair dengar ceramahnya--> Nota saya di sini


No comments:

Post a Comment